inspirativní příběhy našich absolventů napříč celou univerzitou
Ředitel vzdělávací organizace EDUkační LABoratoř
Pedagogická fakulta: Učitelství anglického a českého jazyka, rok absolutoria 2011
Kariéra po absolutoriu:
2014–současnost
Ředitel vzdělávací organizace EDUkační LABoratoř
2011–2014
Učitel anglického jazyka, třídní učitel ZŠ a MŠ Olomouc – Nemilany
2010–2011
Učitel anglického jazyka OA Olomouc
Aktuální profesní pozice:
EDUkační LABoratoř se věnuje vzdělávání pedagogů, vydávání odborných publikací, formativnímu hodnocení, inovacím v oblasti školství a vzdělávání, popularizaci učitelského povolání a vzdělávací politice.
Člen školské rady ZŠ Londýnská, expertní skupiny Aspen Institute CE a DigiKoalice. Zakladatel a člen správní rady nadačního fondu Vzdělaná Osmička (společně s MČ Praha 8). Spolupráce na státní či lokální úrovni s politickou reprezentací v oblasti školství a vzdělávání. Člen Komise výchovy a vzdělávání Praha 2, člen regionálního výboru a garant sekce školství a vzdělávání TOP 09 Praha 2.
Co pro mě znamenalo univerzitní studium a Olomouc?
Čas strávený na vysoké škole je velmi specifický. Je to etapa poznávání nových lidí v období téměř absolutní bezstarostnosti. Konfrontujete své názory se studenty jiných oborů a také pedagogy, aktivně se zapojujete do fungování studentských organizací, trávíte čas v knihovně, studovně, na přednáškách a seminářích, informace se na vás hrnou ze všech stran a vy se snažíte si je buď zapamatovat, nebo alespoň logicky třídit dle důležitosti. Nakonec odcházíte s pocitem, že nic nevíte. Je tomu ale přesně naopak, právě jste prožili jedno z nejdůležitějších období vašeho života, které vás neuvěřitelným způsobem formovalo.
Jedním slovem: Vertigo.
Jaká je perspektiva Olomouce, Univerzita Palackého v Olomouci, vystudovaného oboru z pohledu mé praxe?
Pedagogická fakulta dává velký teoretický základ v rámci aprobace, kterou studujete. Do budoucna je však potřeba zaměřit se více na praxi a poznatky současné pedagogiky. A nejde jen o jednotlivé metody. Je potřeba naučit se přemýšlet nad celkovou koncepcí výuky a volit na sebe navazující techniky. Ty musí vycházet z postupů, které byly ověřeny výzkumy, pilotované na reprezentativním vzorku škol a mají prokazatelný dopad na zlepšení učení žáků.